logo

Interviu cu si despre Lu’Lu’Ah

LU’LU’AH

”FRESH’SEXY’URBAN”

”Our clothes are designed for individuals for who a piece of clothing does not only represent their personality,but also their lifestyle!”

Vreau sa va prezint ceva diferit, original, fresh si mai ales ”UNIC”!

Boro si Reka, doua tinere care au absolvit Universitatea de Arta si Design in anul 2008 s-au gandit sa adopte un concept foarte original denumit ”LU’LU’AH”

….. nume care defineste ”o perla”, simbol al feminitatii manifestate in diverse moduri!

Au considerat ca in Romania lipsesc total de pe piata produsele unice, de o calitate diferita. Au vrut o marca purtabila, produse adevarate si nu niste instalatii artistice… Lucreaza din greu ca sa dea o personalitate puternica acestei marci.

In primul an au vandut la Bucuresti, din 2010 in Zurich, iar momentan doar aici fiindca in Romania nu mai pot vinde absolut nimic.
Cu ajutorul lui Calin Mihai Chiver, directorul CFW,  au avut cateva prezentari anul trecut, si au avut posibilitatea sa prezinte la CFW, prima editie. Insa, au decis ca aceste prezentari nu au scop direct de marketing, nu le aduc clienti, dar investesc sume mari, deci toamna nu participa nicaieri.

Fac o colectie pe sezon, le vand in magazine multibrand cu alti tineri designeri (Young Designer Shop), o categorie bine conturata in alte tari.

O poveste frumoasa, care ne vorbeste despre stil unic… Talente extraordinare, creatii unice si originale stau in spatele acestui brand, doar ca lipseste ceva…hai sa dam VALOARE impreuna acestui brand … Hai sa cunoastem mai bine personalitatea ‘‘LU’LU’AH”! Eu ”am inceput” de la START si am vorbit cu Boro, o tipa extraordinar de hotarata in ceea ce face, un talent desavarsit care lupta cu ”labirintul” sistemelor romanesti pentru a arata ca ”LU’LU’AH” are valoare… I like her stYle… I love ‘LU’LU’AH’!!!

Myra : ‘’Lu’lu’ah’’ , un brand foarte original care vorbeste despre unicitate si originalitate . Cum a luat nastere conceptul ‘’Lu’lu’ah’’?

Boro:  In timpul facultatii ne doream foarte mult sa creem/producem haine purtabile pe care le pitem vinde. Ni s-a parut, ca un produs fara valoare pe piata nu poate sa fie un produs bun. Noi credem in acest concept, acesta este diferenta majora intre design si arta. Cum ne-am gandit mai mult si mai mult la definirea acestei marci, am considerat, ca s-ar putea  sa fie chiar o nisa in primul rand pe piata romaneasca, dar nu numai: designerii tineri lucreaza mai mult piese conceptuale. Cei care iau in considerare nevoile pietii, lucreaza haine de ocazie. Insa multi clienti vor sa cumpere piese de la tineri designeri, si motivul lor este foarte clar: ideile tinerilor sunt mult mai spontane, si filosofia tinerilor este mult mai credibila. Dar acesti clienti vor nu numai sa-si exprima stilor, personalitatea aparte, vor nu numai sa arate ALTFEL la orice pret, ei vor sa arate bine, sa se simte bine.

Myra : Care sunt valorile brand-ului ‘’Lu’lu’ah’’?

Boro : Valoarea cea mai mare este cred respectul fata de client. Eu niciodata nu zic la un client, uite combina bluza asta cumparata de la mine cu altceva, decat pantalonii tai simpli, caci o alta silueta ar arata mai bine, sau este incorect ca si un intreg, sau culorile nu merg sau altceva. Produsele Lu’Lu’Ah sunt usor combinabile. Fiecare poate sa-si adapteze propria personalitate. Nu stilul sau personalitatea noastra se reflecta in vestimentatia unui client, ci a ei! Foarte important!

Myra : Sunteti foarte originale in ceea ce priveste alegerea materialelor folosite … Cum reusiti sa combinati ideile voastre cand se vorbeste de creatii ‘’fresh-original’’?

Boro : Suntem persoane foarte diferite, Reka si cu mine. Ea are un simt artistic foarte bun, la fel stie din start care piesa va fi cea mai cautata. Eu sunt mult mai concentrata, in acelasi timp eu sunt mai filosofica. Responsabilitatile le impartim, in functie de cine la ce se pricepe, insa crearea colectiilor o facem impreuna: ori alegem schite de la fiecare, dar asa e mai greu sa iasa o colectie unitara. Mai bine funtioneaza, cand una dintre noi concepe singura o colectie, despre care clar amandoua spunem parerea. Lucram bine impreuna, amandoua avem aceasi tinta, sau mai bine zis acelasi vis cu Lu’Lu’Ah: o marca puternica pe piata internationala.

Myra : Am avut ocazia sa vedem creatiile ‘’Lu’lu’ah’’ la cateva evenimente importante pe piata romaneasca…Care a fost evenimentul cel mai placut?

Boro : Am luat parte la primul CFW asta as numi-o cel mai placut, inainte de care Dl Calin Chiver, directorul de la CFW ne-a organizat 2 show-uri: in Tg.Mures si in Timisioara. La CFW am invatat mult, pot zice. Insa stategia noastra este sa ajungem in afara tarii pentru evenimente, noi nu consideram fair play ceea ce se intampla in Romania..

Myra : Vorbeste-mi putin despre ‘’romanian customer’’ , ce exigente crezi ca are acesta ? Care sunt elementele importante pentru acesta din punct de vedere al modei?

Boro : Pentru mine este foarte greu sa definesc consumatorul roman, deoarece vindem foarte putin in Romania, din a 2-a parte a anului 2010 nici nu avem colaborare cu nici un magazin romanesc. Din experienta minima si din spusele magazinelor … este foarte important pretul sau raportul pret/calitate. Pretul final al hainelor noastra ajunge peste 100 de Euro, clar nici un roman nu da atati bani pentru calitate proasta. Marca este imprtanta: o marca devine cautata numai dupa ce isi castiga credibiliatea clientilor. Astfel marcile credibile si mai vechi se vand mai bine.

Myra: ‘’Lu’lu’ah’’ –  stores…Zurich&Belgrad! Vorbim despre piete diferite ca mentalitate , la care dintre acestea ‘’buy-erii’’ au percepit cel mai bine mesajul ‘’fresh,sexy, urban-unique’’?

Boro: Sunt Zurich si Belgrad in momentul de fata, abia incepem o colaborare cu un online shop din Timisoara. Clientii nostri sunt la fel peste tot, adica tocmai ca sunt cu totii diferiti, dar ma refer la motivul pentru care cauta Lu’Lu’Ah: sa fie unique, fresh, sexy, urban.

Myra : Crezi ca piata romaneasca a modei este lipsita de valori?

Boro : Moda romaneasca este plina de valori. Piata romaneasca este cam saraca, nu se poate compara cu alte pieti. In Budapesta exista magazine de designeri autohtoni din anii ’90, fiecare tara are reviste proprii de design sau moda , vezi pe strada doamne de 50-60 de ani cu pantaloni haremi combinate cu bluza sic si sacou, merg asa in birou. Oamenii au mai multi bani, mult mai multi bani, au avut dintotdeauna, deci designerii nu numai de moda, au inceput sa-si construiasca piata de 20 de ani sau si mai mult. Uita-te pe toate studiile: cat cheltuieste un roman sau un german. Intr-o tara unde fiecare isi permite o piesa de 100-200 de euro, clar ca oferta mare a pietii cuprinde si mai multe valori. Piesele de tineri designeri nu sunt cautate de cei mai bogati: acei indivizi cauta produse  premium sau de lux. Piesele tinerilor designeri se incadreaza in categoria mediu/mediu inalt.

Myra : Cum reusiti sa diferentiati brand-ul ‘’Lu’lu’ah’’ in Romania? Exista mari diferente fata de Austria si Elvetia?

Boro : Pe piata ne incadram clar in categoria de mediu/mediu inalt, si calitativ si ca si pret. Acel mediu clar este mai mare in Elvetia sau Austria. Ca si stil, este acelasi lucru: peste tot toti designerii au alt stil, si noi trebuie sa asteptam clientii care tocmai pe al nostru il cauta. Aici avem noroc: nu ne-am axat pe o linie avangarda, faptul ca tinem cont si in procesul de creare ca hainele noastre sa fie vandute, inseamna ca putem usor sa vindem aceeasi pereche de pantaloni in diferite magazine indivizilor cu personalitati diferite.

Totusi cum o diferentiam? Nu cred ca ar fi vorba de asta, daca vrei  s-o vinzi, este mult mai important sa o incadrezi, in magazinele, pietele, medii de prezentare corespunzatoare. O diferentiam incet, cum ii conturam personalitatea mai mult si mai mult, prin colectii, prin aparenta, prin imagine, prin stil… Diferentierea niciodata nu o poti face la inceput, astfel doar inchizi marca, nu-i permiti sa se evolueze. Diferentierea inseamna procesul de construire a unui brand, daca reusim, vom avea o marca puternica pe piata internationala, si ne – am atins visul.

Myra : Puncte forte si puncte slabe in ceea ce priveste fashion-week-urile si evenimentele de moda romanesti.

Boro : N-am cum sa judec acest lucru, decat din punctul meu de vedere: punctul forte este ca sunt putine dar importante, daca reusesti sa iei parte, esti intre cei mai mari. Punctele slabe: este foarte greu sa ajungi acolo, procesul de selectie nu este niciodata clar pentru noi, apoi chiar daca ajungi acolo nu ai buyeri, nu te ajuta cu nimic altceva maxim cu relatii.

Myra : Care este ‘’outfit-ul’’ preferat by ‘’Lu’lu’ah’’?

Boro : Imi place mult intrebarea:) Pantaloni harem din matase colorata, cu o bluzita lejera dar feminina, ochelari de soare, si tocuri, dar ceva masiv, nu elegant.

Myra : Culorile predominante si ce reprezinta acestea in colectia A/W 2010-2011?

Boro : Griuri colorate, accente de verde si violet. Este o colectie de tricoturi cu detalii facute de mana, am jucat putin cu efectele de lumina si cu texturile.

Myra : Favourite Brand/s & Designers?

Boro : Givenchy, Dior pentru feminitate, H&M pentru strategia lor perfecta in crearea/vanzarea marcii, Burberry, dintre young brands este o marca de lenjerie din Olanda, o cheama Undressed, o marca foarte bine definita pentru care o admiram, la fel sunt multi alti tineri care nu au neaparat produse atat de interesante, dar au o imagine foarte buna.

Myra : Daca ati intalni designer-ul preferat care ar fi prima intrebare ….?

Boro : I-as cere parerea sincera despre munca noastra.

Myra : Explica-mi putin conceptul CFW Store si ce importanta are acesta pentru promovarea unui  brand  in Romania?

Boro : Este o idee foarte buna, ofera posibilitatea fiecariu designer sa-si deschide un magazin propriu practic, insa credibilitatea este dat de conceptul CFW. Sa-ti explic mai amanuntit: daca deschid un magazin Lu’Lu’Ah, fie in locul cel mai select, pana cand marca mea nu este cunoscuta de multi si promovata de cei din bransa, magazinul nu merge. De aceea nu intotdeauna este un lucru bun pentru o marca tanara sa-si deschida magazin, un pas ratat la inceput poata sa-si strica imaginea. Dar intr-un magazin CFW intra mai multi, cu toate controversele lui CFW este deja un reper. La fel este mult mai usor de promovat conceptul CFW, care doreste sa fie nu numai magazin ci un forum pentru designeri, decat ar fi promovarea unor designeri.

Myra : Credeti ca ‘’network-urile’’ gen Facebook, Twitter sunt instrumente importante pentru promovarea brand-ului‘’Lu’lu’ah’’?

Boro : Da … functioneaza foarte bine. In primul rand multi reusesc sa-si spune doar o parere, fara sa cumpere de la noi. Astfel primim un feedback de la posibila clientela. La fel, spun mult mai sincer care este motivul pentru care nu cumpara: bani, calitate, lipsa de unele numere. Noi nu putem intotdeauna reproduce piese din colectii anterioare, pentru care nu mai gasim acelasi material.

Dar si conceptul Lu’Lu’Ah extinde mai bine. Un exemplu: am avut o rochita, n-am reusit s-o vindem. Aveam poze pe site, pe FB, am primit multe comment-uri. La o petrecere am purtat acel model, aveam un prototip din acelasi material folosit doar pentru prezentari. A aratat foarte bine pe mine, desi nu-s manechin, dar asa sunt hainele noastre: te fac sexy. Intr-o saptamana am vandut doua modele . Produsele noastre sunt produse foarte bune, le trebuie un context normal, viu, si deja altii isi doresc aceea haina de pe tine!

Myra : Ce sfaturi dati tinerilor designeri care doresc sa iasa pe scena modei romanesti dar nu au posibilitatea?

Boro : Posibilitatea este cea mai importanta, si noi am avut finantare considerabila la inceput de la parinti, si in viitor la investitii mai mari vom avea nevoie de finantare. Adevarat este ca am si castigat o finantare nerambursabila de stat, fara a apela la ajutorul altora: noi am scris un plan de afacere bazandu-ne pe calculele noastre. Sa iesi pe scena, inseamna sa-ti faci o investitie, de bani, timp si energie. Trebuie sa fii pregatit sa faci sacrificiu pentru a iesi in evidenta. La fel este bine sa ti gandesti marca ta ca o firma. Nu din punct de vedere juridic este important, ci din punctul de vedere al organizarii, a banilor, a timpului, a energiei…

Myra : Care a fost dificultatea cea mai mare pe piata romaneasca?

Boro : Administratia, birourile si institutiile unde trebuia sa intram, contractele, taxele si legislatia. Chiar daca noi avem un contabil. Dar suntem si administratori la firma noastra, in unele saptamani petrec mai mult timp alergand intre Finante, banca, contabil, decat lucrez la haine. Unele luni platesc mai mult pentru taxe si contabil decat pentru materiale. La o firma asa de mica, la inceputul inceputului cand eu chiar reinvestesc tot profitul meu modest, dar si mai mult in economia Romaniei, mi se pare o aberatie!

…este greu, ca niciodata nu stii in cine poti avea incredere.

Myra : Momentul de succes cel mai important pentru ‘’Lu’lu’ah?

Boro : Inregistrarea ei la Oficiul Uniunii Europene pentru inregistrarea Marcilor si Designului  (The Trade Mark and Design Registration Office of the Uropean Union), adica in intreaga Uniune Europeana. Acesta inseamna de fapt registrarea marcii Lu’Lu’Ah in toate tarile membre ale Uniunii. Certificatul de inregistrare l-am primit in 2010.

Myra : Cat este de important un fashion-blog si ce nu ar trebui sa lipseasca …?

Boro : Pentru ca un blog bun inseamna intotdeauna o analiza asupra modei, una personala a bloggerului. Moda este imensa, informatiile infinite. In acelasi timp moda este subiectiva, si a se imbraca in sine poate fi un proces creativ. Adica in moda crearea, mai precis zis crearea unui lifestyle, unui context care exprima personaltitate a unui individ sau a unei grupari, nu este practicat numai de designer dar si de consumator. Blogerii, nu numai ca sunt pasionati de moda, si foarte multi chiar provin din bransa, ci prin prizma lor personala interpreteza sau chiar redefinesc moda creata de designer. Aici trebuie sa explic bine ce inseamna in opinia mea creare de moda: este crearea totalului de aparenta, comportament/atitudine si lifestyle.

Eu ca si designer prin blogurilor de moda inteleg mai bine consumatorii, plus ca si in jurnalism de specialitate primesc o critica. Dar nu numai obiectiva: in acelasi timp obiectiva si subiectiva.

Myra : Next event…

…..Nu este inca conturata….

by Myra



One Response to “Interviu cu si despre Lu’Lu’Ah”

  1. Visul comun says:

    […] Myra : Am avut ocazia sa vedem creatiile ''Lu'lu'ah'' la cateva evenimente importante pe piata … citeşte mai multŞtire: Două benzinării incendiate la Cluj, 3.000 de oameni în …1 comentariu la Ştire: Două […]

Leave a Reply