logo

Interviu despre munca unui decorator de vitrine

Emanuel

proaspătul editor din echipa noastră are un job la care poate multi am visat sau visam. Este cel care reuseste sa ne faca sa ne oprim in fata unui magazin, cel care ne imbie sa intram sa vedem daca ceea ce poarta manechinele ne-ar veni bine si noua. A terminat facultatea de Comunicare din Cluj, a lucrat prin cateva magazine in Cluj si de ceva vreme s-a mutat in capitala unde in sfarsit face ceea ce ii place lui mai mult.
Noi am fost foarte curiosi cum ajungi sa decorezi vitrine si ne-am gandit ca va va lamuri si pe voi.

Mai jos aveți un interviul. Enjoy!

184610_1609739167791_1365590887_31345085_3825808_n

1. Ce faci tu ca si decorator intr-o zi (unde, pt cine)? In ce consta job descriptionul tau?

O zi obişnuită, în care am de amenajat vitrinele începe devreme, (dat fiind faptul că majoritatea mall-urile interzic realizarea acestora în timpul programului), îmi studiez atent şablonul / tema şi încep efectiv munca.

Întâi îmi caut hainele, le calc, le accesorizez; apoi decorez vitirina cu recuzita necesară (menţionată în şablon), stilizez manechinii, iar la final îmi verific atent fiecare colţ de vitrină. Consider că o singură cută face diferenţa.

Job description-ul meu are ca principale responsabilităţi decorarea vitrinelor, stilizarea manechinilor din magazin, amenajarea spaţiului de vânzare pentru campanii promoţionale şi reduceri.

Totusi cum se numeste oficial acest job? sau ce titulaturi mai are?

În nomenclatorul românesc de meserii job-ul se numeşte „Decorator de vitrine” însă mulţi retaileri internaţionali îl denumesc „Window dresser” sau „Visual Merchandiser” .

Cum ai ajuns decorator?

Am început ca şi consilier de vânzări la un magazin high-class , am ajuns apoi casier, gestionar ca într-un final să ajung decorator (datorită afinităţilor mele pentru modă, stil şi artă).

Exista scoli speciale pt asa ceva?

Există şcoli, dar nu în România. Universităţi celebre din Londra, Milano sau New York au în cadrul facultăţilor de arte şi design , secţii dedicate acestei laturi a artei. Majoritatea companiilor realizează training-uri de specialitate cu noii angajaţi pe astfel de posturi.


De unde pasiunea asta a ta pentru moda, pentru manechini si vitrine?

De mic desenam rochiţe pentru mama şi eram atent la felul în care mă îmbrăcam. Contactul cu moda l-am avut în adolescenţă ( pe la 14 ani), odată cu descoperirea site-urilor de fashion, revistelor şi a cărţilor de specialitate. La modul serios m-am gandit în momentul admiterii la facultate, am dorit Design Vestimentar însă n-a fost să fie. Atunci m-am ambiţionat şi mai tare, am devenit autodidact şi aşa am început să învăţ tot ceea ce ştiu.

Care sunt calitatiile unui bun decorator?

Cred că cel mai important este să-ti placă foarte mult ceea ce faci, să fie o pasiune şi nu un job.

În câteva cuvinte, un bun decorator trebuie să fie: creativ, atent la detalii, cu înclinaţii artistice şi foarte ordonat.


Poti sa ne dai exemple de astfel de decoratori? sa le zicem modele pentru tine?

Pentru mine un model demn de urmat este Simon Doonan de la Barneys New York … A pornit dintr-un magazin mic din suburbiile Londrei şi a ajuns decorator la cel mai renumit magazin multi-brand din Statele Unite.

Dar magazine care chiar investesc in asa ceva? In strainatate si in Romania.

În general astfel de investiţii vin pe fondul unor venituri pe măsură. Investesc în window dressing şi visual merchandising marii retaileri de nivel mondial (Zara, C&A, Marks&Spencer, GAP, H&M etc.) dar şi multe magazine multi-brand (Bergdorf Goodman, Barneys New York, Bloomingdale s etc. ) .

În România cei de la NISSA au înţeles cel mai bine importanţa acestor investiţii, dar mai sunt şi Mussette, Adina Buzatu şi alţii mai mici …

Cum e cu multinationalele?

În cazul marilor retaileri eşti îngrădit de indicaţiile şablonului, nu e un lucru nici bun, dar nici rău (în opinia mea). E un plus pentru că nu poţi gafa foarte mult pentru că urmezi şablonul ( mă refer aici la „decoratorii” fără înclinaţii artistice).

Cel mai mare minus este că de cele mai multe ori şablonul nu se pliază pe nevoile target-ului acelei ţări sau target-ul nu are back-ground-ul necesar pentru a înţelege „povestea” din spatele vitrinei.

Care urmatorul nivel pt un decorator? Dar pt tine?

Următorul nivel pentru un decorator îl presupune un post regional sau naţional.

Pentru mine, o următoarea etapă ar fi aceea a creaţiei şablonului, a gândirii poveştii din spatele vitrinei. Visez că într-o zi să creez de la zero o vitrină.

(Gloria a fost cea curioasa si a pus aceste intrebari. Si mai vine una catre voi. Cine mai vrea sa se faca decorator de vitrine?)



2 Responses to “Interviu despre munca unui decorator de vitrine”

  1. Andreea Laurentiu says:

    Buna. Ma numesc Andreea si tin sa raspund afirmativ la intrebarea acordata cititorilor, eu doresc sa devin decorator de vitrine. Dupa ce am citit interviul luat lui Emanuel, sunt mai increzatoare si mai optimista in ceea ce priveste dorinta mea de a deveni decorator de vitrine.:)

  2. Mi-ar place sa devin decorator de vitrine

Leave a Reply