logo

The 3 Cs : Color, Clothes and Charisma.

  V-ați gândit vreodată ce mesaj transmiteți prin culorile care compun ținuta ce alegeți să o înfățișați lumii? Ei bine, nu de mult timp mi-am pus problema aceasta hoinărind agale pe trotaurul gropos al Clujului. Culorile joacă un rol cheie în ceea ce privește vestimentația, însă și în legăură cu starea de spirit sau personalitatea fiecăruia.
Drept urmare m-am gândit să vă înseninez nițel ziua cu un mic dicționar al culorilor(bineînțeles, cele de baza, nu și derivatele) cât și al non-culorilor, plus niște adăugiri proprii.

  • Roșul : pericol, violență, agresivitate, putere, virilitate, dinamică,sexualitate, pasiune, dragoste, caldură, ură, iad, comunism, înmormântare( în anumite religii), și chiar o culoare nupțială (ex: India).
  • Verde : echilibru, armonie, tinerețe, fertilitate, viață, libertate, dorință, invidie, și gelozie.
  • Galben : fericire, vitalitate, optimism, bogăție, lașitate, trădare, invidie și gelozie.
  • Albastru : gol, spațiu, relaxare, autoritate, tristețe, melancolie.
  • Portocaliu : căldură, energie, tranziție.
  • Roz : feminitate, optimism, tinerețe.
  • Maro : mizerie, tristețe, fertilitate, nefinisat, lipsit de delicatețe.
  • Gri : neutralitate, melancolie.
  • Alb : puritate, inocență, onoare, pace, culoare nupțială însă și funerară.
  • Negru: moarte, diavolesc, mister, viață, fertilitate(Egiptul anitc)

  Conform acestui mic „dex” al culorilor putem învăța să citim ,relativ, ce se petrece în jurul nostru, putem observa o mică parte a oamenilor de care ne izbim la întâmplare pe stradă. E posibil să înțelegem anumite mesaje fară a fi nevoie de comunicare. Bineînțeles, nu înseamnă că dacă porți o culoare vrei într-adevăr să transmiți acel mesaj (de ex: invidie), cel puțin nu în mod intenționat, dar poate inconștient o faci. Culorile pot foarte ușor să ne descrie, mai bine decât cuvintele uneori. Spre exemplu, e evident că o persoană ce poartă un roșu strident e încrezătoare și nu vrea să treacă neobservată, cum la fel de bine o persoană ce e îmbrăcată doar în negru poate avea o zi proastă sau de ce nu, să fie în doliu.


După cum spuneam anterior, asta nu înseamnă că o putem considera ca fiind o regulă, ci doar o posibilitate. Uitați-vă la colecțiile de primăvară-vară și cele de toamnă- iarnă. Se observă clar diferența paletelor de culori, cea rece și cea caldă. Iarna toți suntem puțini posomorâți și murim după vitamina D a soarelui, în schimb ce vara radiem și încercăm să o arătăm în toate modurile posibile, prin fel și fel de combinații care mai de care mai năstrușnice. Sau ca să fac o comparație absurdă, dar amuzantă amintiți-vă de perioada „flower power” când cu toții erau în nori, vizualizați paleta diversificată de culori și de modele, luminozitatea și impactul culorilor.

  Cele trei „c-uri” sunt foarte mult inrudite fiindcă într-o manieră extrem de ciudată și twisted sunt capabile să transmită un mesaj atunci când noi nu putem nici să ne gasim limba.Este adevarat că dacă ne-am opri din graba noastră constantă și pur și simplu am sta de am observa lumea din jurul nostru încet, calm și cu răbdare, am putea înțelege mai ușor acele personaje.

Aceste trei „c-uri” ne învată o lecție foarte importantă: combinarea atenției cu detaliul. Culoarea ne este un detaliu vital ochilor. Hainele și culorile amestecate sunt ceva ce în mod gentil reușesc să ne gâdile ochii dar în același timp pot face o voce să răsune dinăuntru, devin un mod de autocaracterizare. Devenim un brand, o semnătură, însă doar prin alipirea celor trei „c-uri”!

Ruxandra Patrascu



Leave a Reply