logo

Interviu designer – Lucian Pop

1. Spune-ne ceva despre tine si despre cariera ta de pana acum.

   Ideea exista inca din copilarie, cand am descoperit cata placere imi facea sa desenez. Ideea de design am descoperit-o putin mai tarziu, in liceu, cand intram in contact cu noul domeniu ce facea valva in Romania anilor 90. Au urmat studiile la Liceul de Arta din Baia Mare, iar contactul real cu moda a inceput in timpul facultatii, studiind designul vestimentar la Universitatea de Arte si Design din Cluj. Deja devenise mai mult decat o pasiune, participand la toate evenimentele importante de moda din tara, imi doream sa ma transform din spectator, intr-un designer de success. Debutul l-am avut imediat dupa absolvire, in cadrul galei Wella, la Bucuresti, cand am primit invitatia de a participa la Romanian Fashion Week, in 2005. De atunci, in fiecare an imi prezint colectiile atat in evenimente personale cat si in cadrul celor mai prestigioase evenimente din tara cum ar fi: Romanian Fashion Week, Transilvania Fashion, Gala Avanpremiere, Galele UAD, MaraModa, Mamaia Summer Fashion Festival, Transylvanian International Film Festival, Belgrad International Fair, Rivulus Fashion.

   Este usor sa ajungi la succes, atat in moda, cat si in alte domenii, cu conditia sa ai anumite atribute necesare (simt estetic, abilitati artistice, cunostinte solide in cat mai multe domenii, spirit inovatv, etc). Partea dificila este sa mentii acel succes, intr-un domeniu in care in fiecare sezon dai un examen crucial, in fata publicului, al clientilor si a presei de specialitate.

   Am sa tin mereu minte prima mea prezentare, cu adevarat profesionista, reactia pe care colectia prezentata a starnit-o publicului si reactia pe care mi-au stranit-o mie aplauzele. Mai apoi, atentia pe care am atras-o asupra mea presei de specialitate… Era incredibil, insa am realizat ce responsabilitate mare am, din acel moment

2. Care este povestea, cine este personajul care sta in spatele colectiei tale ‘Maya Blue’ prezentata la Gala Avanpremiere?

   Colectia 2012, anul in care totul se schimba pentru a releva luxul interior, ne poarta in indepartata civilizatie pe care Columb a descoperit-o cautând India. O expozitie a mastilor de jad Maya, expuse la Pinacoteca din Paris, creeaza pretextul ideal pentru un tanar ca acesta sa paraseasca City-ul pentru a explora Metropolele ascunse din jungla mexicana asemenea unui “Indiana Jones” al modei, cautator de comori pline de stil. Fascinatia pentru misterioasa civilizatie si magnetismul sublim emanat de stralucirea aurului din comorile regelui Pakal de mult uitate sunt interpretate cu o linie esentiala si noi proportii. Colectia continua tema identitatii culturale transpuse in situatii atipice si exploreaza zona de confluenta dintre doua medii puternic contrastante care coexista asemenea lumilor paralele: spatiul urban si jungla salbatica, modernitate si referinte din trecut.

   Cromatica este inspirata din paleta de culori a civilizatiei stravechi: verde jad, albastru maya, auriu, totul in contextul de culori saturate si semitonuri cu bleu, gri si alb, asemenea norilor si cetei care invaluie piramidele pline de comori.

Piesele vestimentare creioneaza o garderoba de lux esentiala barbatului contemporan.

Accesoriile: genti de voiaj si genti sacosa, coliere, bratari si bratari de glezna din margele de sticla, in colaborare cu artistul plastic Natalia Suciu, iar ancorarea in timpul modern o fac ceasurile  din silicon eco friendly made in Italy ISMYs http://www.ismystyle.com/

Pur si simplu : Lucian Pop.

3. Ce inseamna pentru tine participarea la acest eveniment?

   Am raspuns promt invitatiei primite din partea organizatorilor si a lui Alin Galatescu, cu care am colaborat foarte des, atat la Romanian Fashion Week cat si la alte editii ale Galei Avanpremiere. Participarea la Avanpremiere a fost o oarecare revenire a mea in Bucuresti, dupa o absenta de cativa ani, timp ce mi-a fost ocupat cu participarea la alte evenimente, munca la colectiile prezentate, diverse colaborari si consolidarea relatiei cu clientii.

4. La ce evenimente de gen ai mai participat?

   Dupa cum am enumerate mai sus,acestea sunt doar o parte dintre evenimentele importante la care am participat prezentandu-mi colectiile. Nu as putea sa intocmesc insa un clasament, deoarece le consider in parte pe fiecare la fel de importante. In fata publicului, trebuie sa te prezinti cu aceeasi calitate, indifferent de locatie, numarul publicului sau prezenta mass mediei in sala.

5. Ce inseamna sa fii designer in Romania?

   Ca designer in Romania, de la inceput a insemnat pentru mine un mod de exprimare cat si un mod de educare. Am ales sa fac aceasta meserie din considerentul ca am ceva de spus prin munca mea. Spre deosebire de alti colegi, am ales sa o fac constant si pe un segment destul de dificil, cel de prêt a porter masculine, unde lupta se duce atat cu clientul cat si cu marile brand-uri.Este o lupta destul de greu de dus, intr-o piata suprasaturata de produse variate, atat din punctual de vedere al calitatii cat si al preturilor. Insa ni meni nu a spus ca acest domeniu este unul facil iar provocarile nu fac altceva decat sa ma tina concentrate la ceea ce am de facut.

6. Care consideri ca este cea mai mare realizare profesionala ta?

   Cea mai mare realizare este mereu ziua de maine. Din nou, nu as putea sa intocmesc un clasament deoarece fiecare reusita sau fiecare impas  au contribuit la ceea ce am realizat pana acum. Faptul ca am avut ocazia sa cunosc si sa lucrez cu niste oameni extraordinari, ca am avut mereu suportul familiei, fara de care nu as fi ajuns niciodata unde sunt, ca Dumnezeu m-a inzestrat cu talent, inteligenta si acest minunat simt estetic, sunt lucruri care mi-au marcat intr-un mod definitoriu viata.


7. Care este clientul tau ideal? Cum sunt fata de consumatorii de moda din Romania,in general?

   Clientul ideal pentru Lucian Pop este acela care traieste prezentul ca parte integranta din viitorul modei, refuzand extravagantele si orice stereotip, caracterizat de un mix de contraste si un nonconformism juvenil  ce se opun caracterului efemer al modei, pentru a crea ceea s-ar putea defini ca “un clasic al viitorului”.

   Aici intervine si responsabilitatea educativa pe care o  avem ca designeri, responsabilitate pecare putini si-o asuma. In amalgamul de propuneri vestimentare revarsate pe piata romaneasca, noi trebuie sa venim cu propuneri de calitate, pentru a contrabalansa lipsa acesteia. In plus, in ciuda celor 20 de ani de occidentalism, suntem inca o piata in tranzitie din punct de vedere al consumului de design. Se sufera in continuare din cauza a “daca nu am vazut pana acum, nu e bun”. Asa se explica uniformizarea vestimentara pe care o vedem in moda strazii. Va mai trece ceva timp si eu sper sa apuc acele vremuri, cand romanul nu va stramba din nas la nou si va adopta ca pe ceva firesc Moda, in totalitatea ei.

8. Ce te inspira sa creezi?

   Mereu am spus ca aceasta meserie este un job full time. Deci inclusiv sursele de inspiratie apar in orice clipa si de oriunde. Principala sursa de inspiratie, inepuizabila de altfel, sunt oamenii. Oamenii din jurul meu, prietenii mei, familia mea, oamenii de pe strada. Sursele de inspiratie sunt peste tot in viata mea: muzica, literatura, arta, folclorul, filmul, un eveniment, o melodie, o fotografie, o culoare, orice poate constitui motorul unei idei ce poate fi transpusa in haina. Absolut orice poate fi speculat si transformat in ceva nou

9. Ce proiecte vei derula in viitorul apropiat?

   Ar fi lansarea unei linii de produse basic (jeans, T-shirt, accesorii) sub marca Lucian Pop. Iar o noutate care este de mult asteptata este lansarea unei colectii exclusive destinata segmentului feminin, alaturi de cea masculina, in aceasta toamna.

De Dora Dada

[photospace]



One Response to “Interviu designer – Lucian Pop”

  1. Emanuel I. says:

    Jos palaria…
    😀

Leave a Reply