logo

Interviu – Mihai Chirilov – director artistic TIFF

Cum ai defini stilul vestimentar a lui Mihai Chirilov? Ce te inspiră în materie de modă?

Nu consider că am vreun stil. Mă îmbrac la inspirație și în funcție de starea de spirit din ziua respectivă. Cu cît mai ușchit și mai colorat, cu atît mai bine – deși trec și prin perioade de griuri și de negru. Nu sînt atent la reguli și cred că dacă cineva m-ar include, vreodată, la “panou”, cu siguranță aș figura la capitolul Așa Nu. Nu m-am îmbrăcat, pînă acum, la costum și nici nu cred că o voi face vreodată.

 

Ce poți spune despre moda românească, despre designerii pe care îi avem? Dar despre costumierii din filmele românești?

Același lucru pe care l-aș spune și despre designerii străini. Nu urmăresc fenomenul decît atunci cînd mi se cere, conjunctural, să fac vreun comentariu despre relația dintre Film și Modă. Și, evident, pentru a bîrfi, la modul cel mai frivol cu putință, țoalele vedetelor de la Oscaruri. Cît despre costumierii filmelor românești, o să mă mențin în sfera filmelor Noului Val și al propunerilor care vin în ton cu realitatea nefardată pe care acestea o reflectă și mă declar fan al bluzei verzi purtate de Anamaria Marinca în 432(bluză care știu că vine din propria ei garderobă) și splendidul pardesiu Desigual al Ozanei Oancea dinFelicia, înainte de toate (care știu că a fost achiționat de Ozana în tandem cu co-regizoarea filmului, Melissa de Raaf).

Ce siteuri sau bloguri de modă urmărești și cum crezi că s-a dezvoltat la noi nișa blogurilor de profil?

Abia țin pasul cu site-urile și blogurile de film, care mă interesează, ca să mai intru și pe bloguri de modă.

Am dezvoltat însă o obsesie bolnăvicioasă pentru câteva siteuri pentru shopping online de țoale: Gilt, Ideeli și My Habit de pe care comand uneori fără discernământ, tentat de reducerile absolut masive la hainele de designeri, mai mult sau mai puțin cunoscuți.

Spuneai tu că moda “s-a îmbrăcat” de la film intr-un articol mai vechi scris de tine si dadeai exemple de filme iconice care au impus un stil.  În afară de The Devil wears Prada, toate sunt dinainte de 2000. Ce alte exemple mai apropiate de timpul prezent ai putea să ne dai?

În contextul acelui articol, The Devil Wears Prada era o referință pur conjuncturală, un punct de plecare pentru o demonstrație – filmul în sine nu a impus nici un stil. Dintre filmele recente de la care “s-a îmbrăcat Moda”, exemplul cel mai concludent este, cred, serialul Sex and The City și filmele de lungmetraj care i-au succedat. Un compendiu de propuneri stilistice și de branduri, pe cît de eclectice pe cît sînt cele patru protagoniste.

Spune-ne ce filme ne recomanzi, care să aibă o strânsă legătură cu moda, la această ediție de TIFF. Sau alte titluri tot recomandări de ale tale care nu sunt la TIFF, dar merită vizionate?

Evident, A Man’s Story, din programul de documentare din acest an de la TIFF, povestea designerului heterosexual și de culoare Ozwald Boateng și a filosofiei lui despre “ce înseamnă să fii bărbat” care i-a definit întreaga concepție stilistică.

Iar dintre toate filmele trase la temă, dacă ar fi să aleg doar unul, atunci acesta este Notes on Cities and Clothes, documentarul lui Wim Wenders despre creatorul de modă Yohji Yamamoto.


One Response to “Interviu – Mihai Chirilov – director artistic TIFF”

  1. Emanuel I. says:

    If is needing a stylist, let me know…
    😀

Leave a Reply