logo

Interviu Alexandru Ciucu – designerul casei regale – arta, comercial si moda online – Partea III

Dupa ce am aflat cum a inceput, si cum se poarta papionul ori batista am continuat cu alte curiozitati.

Am povestit despre arta si comercial si am fost curioasa cum vede Alex Ciucu moda vanduta online versus cea traditionala dintr-un magazin, ori un atelier.

Despre arta si film

Cred in arta care este dedicata oamenilor. Arta are o valoare in momentul in care ea poate fi inteleasa de oameni si asumata. Nu cred in arta geniilor neintelese care se adreseaza altor genii neintelese. E cel mai simplu, si in aceeasi masura necontrolabil. „E usor a face versuri – cand nimic nu ai a spune”(Eminescu). In orice latura artistica, poti sa faci tot felul de lucuri mai ciudate, pe care oamenii nu le vor intelege, dar totusi vor zice e un artist, dar asta nu inseamna  ca este neaparat real.

Nu cred in oamenii care sunt autosuficienti, care considera ca ce au avut de spus au spus.

Rolul artei este acela de a ne face mai buni, de a ne inspira, sa credem mai mult in lucrurile pe care le spunem, la care ne gandim.

Granita e foarte subtire intre a fi inteles si pe placul oamenilor, pana la a deveni comercial. Comercialul are o latura foarte clara: daca e un lucru usor de inteles, oamenii sunt pregatiti sa plateasca.

Filmele sau reclamele pot fi o chestie artistica, ce reusesc sa comunice tuturor ceva, indiferent de patura sociala. Pot in acelasi timp sa lase loc de interpretare, dar fiecare trebuie sa inteleaga ceva.

La fel si in cazul colectiilor. Nu trebuie sa fie facute doar de dragul de a fi facute. Nu vreau sa minimizez creatia nimanui. Un act creativ e bun in esenta, e benefic, dar lucrul acela trebuie sa aiba o insemnatate.

Faptul ca un film se poate vinde este dovada clara ca el este facut pe intelesul oamenilor, dar nu este si dovada ca este un lucru artistic. De exemplu nu gasesc nimic artisti intr-un film cu vanDam, care desi este un produs vandabil nu este si artistic.

Arta trebuie sa aduca ceva la care nu s-au gandit nimeni  inca din perspectiva asta. Arta e completa atunci cand lucrul acela are niste valente creatoare care sunt pe intelesul oamenilor si pot fi utilizate intr-un scop personal anume.

Asadar de asta vrei sa faci un film…

Vreau sa fac un film, sa extind domeniul asta al atelierului. Il vad si ca pe o forma de promovare, dar pleaca de la o pasiune, pentru ca simt, sunt atras de acest domeniu..

Cred ca un film poate avea un urias impact social. De exemplu in Filantropica s-au spus lucruri pe care  le repetam si astazi. Nu cred ca la scara larga oamenii pot reusi sa faca performanata doar de dragul banilor sau al avantajelor sociale. Cred in schimb in latura emotionala a oamenilor  in momentul in care se implica inte-un proiect. Cred in dragoste,  pentru o persoana, o echipa, sau pentru munca depusa.

Ai ajuns sa vezi filmul „Povestea unui stilist?” centrat pe Ozwald Boateng?

Da, l-am vazut si mi-a reconfirmat conceptia pe care o aveam, conform careia lucrurile se intampla si acolo ca si aici, algoritmul este acelasi, doar ca  personajele si resursele financiare difera putin.

Ce parere ai despre ecommerce versus clasicul mers la cumparaturi in magazine de haine?

Mediul online e riscant. Am participat la un curs de fashion si marketing in Milano, si chiar s-a discutat mult despre cat de riscante sunt platformele de vanzare online pentru marile case de  moda si de ce. Aceste case isi vand produsele la acele preturi mari deoarece cumparatorii au parte de servicii personalizate, pot vedea, atinge hainele, le pot proba. De asemenea este foarte important unde anume este pozitionat acel magazin, cat de mult s-a investit in acel spatiu si mai ales comportamentul, atentia pe care o acorda vanzatorul cumparatorului. Acesta trebuie sa cunoasca psihologia clientului. Vanzatorii stiu cine intra in magazin, daca sunt clienti vechi, sau sunt rusii care detin the new money si interationeaza cu fiecare peesonalizat ceea ce mediul online nu poate face.

In momentul in care vorbim despre online, vorbim despre un mediu rece. Calculatorul este un mediu rece pentru consumatorul care nu mai intra intr-un magazin, nu are parte de atentie si de detaliile de ansamblu. In momentul in care magazinul isi „onlinenizeaza”vanzarile, acestea or sa mearga o perioada, insa cu timpul, pentru consumatorul de ecommerce nu va mai conta pe ce site intra si cum anume comunica acel brand in mediul online.

Si cel mai mare pericol in cazul migratiei intre aceste 2 medii, nu va fi neaparat migratia de la o casa mare de moda la o alta la fel de mare, ci migrarea la un middle name. Necreeandu-se acea relatie dintre vanzator si cumparator, toate acele detalii care fac un produs sa-si merite cu adevarat pretul mai mare, nu vor mai conta in mediul rece al onlineului.

De aceea sunt riscante platformele online de vanzare. In schimb cred ca retele sociale pot intr-adevar sa ajute imaginea unui brand, la a-l face cunoscut unui public mai larg, la vanzari.

Eu unul nu ma regasesc in facebook, nu sunt impotriva lui, dar nu ma regasesc in el. Pentru ceea ce facem noi nu merge. Onlineul nu are viata si nici suflet, e o tranzactie..


Ramanand tot la mediul online, ce spui despre blogurile de moda? Le urmaresti?

Nu am timp sa urmaresc bloguri.  Timpul este un factor decisiv mai ales atunci cand vorbim despre vanzari.

In general cand lucrurile incep sa-ti mearga, cand faci ce-ti place si castigi si bani din asta, nu mai ai timp sa stai pe bloguri.  Unii isi fac o voce astfel. Poate sa te ajute blogul la inceput cand trebuie sa prinzi clienti, iti da un rost de a fi in acest domeniu fashionist. Dar asta se intampla cand nu merg vanzarile. Statul pe bloguri, e ca si statul dupa blocuri. Daca ai timp de blog inseamna ca vanzarile traverseaza o perioada mai dificila. No offence 😉

E la fel ca atunci cand o persoana isi rezerva mult timp sa vorbeasca despre ea, dar de fapt nu reuseste sa faca lururile despre care vorbeste. Mai bine  faci acele lucruri decat sa vorbesti despre ele. Daca ai o pasiune reala,  mai bine te apuci sa faci ceva in directia asta. Auzisem la un moment dat ca cel mai bun mod de a rezista unei ispite, e sa-i cedezi.

De Gloria.



Leave a Reply