logo

Evolution Coke – ss 2013

Coca-Cola ne poate duce pe toţi cu gândul la Crăciun, mese în familie, muzică, prieteni, vară şi o mulţime de alte lucruri. Dar când spui Coca Cola şi Colecţie Primăvară-Vară 2013 în aceeaşi propoziţie, parcă ceva nu se potriveste.

Mai marii companiei de băuturi acidulate au crezut că pot împinge şi mai mult limitele percepţiei noastre asupra ceea ce înseamnă Coca-Cola. Aşa că, şi-au lansat din nou o colecţie vestimentară! Aceasta a fost conceputa de designerul brazilian Thais Rossiter si a fost prezentată în luna noiembrie a anului trecut la Săptămâna Modei de la Rio de Janeiro şi s-a intitulat Evolution Coke. Nu ştiu exact ce au vrut să zică prin acea “evoluţie”, pentru că din păcate, colecţia a fost la fel de criticată ca şi prima din 2008. Ba mai mult, pasionatii de moda nerăbdători să vadă colecţia au fost dezamăgiţi de cea de-a doua încercare a companiei de a se face reamarcată în lumea modei.

2008

După ce am văzut videoul de mai sus, aveam în cap următoarele cuvinte: blugi, pescuit, extratereştii, Missioni, plastic, Mario (da, jocul), vechi şi Alexander Wang. Mi s-a părut că au abordat prea multe stiluri, fără vreo legătură între ele şi fără vreo tranziţie de la unul la altul. Chiar îmi imaginam nişte extraterestre skinny care merg la pescuit cu vestele acelea lălâi pe ele şi se întâlnesc cu Mario (modelul îmbrăcat în salopetă şi şapcă roşie) şi cu prietena sa, fan înrăit hainelor cu dungi zig-zag, tip Missioni.

Totuşi, există o parte a colecţiei mai reusita, dar care cred că a fost complet eclipsată: hainele de la mijlocul prezentării. Acele rochiţe fluide şi geci asimetrice, în culori pale şi cu modele geometrice sunt intr-adevăr purtabile. Combinaţia dintre crem, galben ars şi verde mentă e foarte plăcută privirii, iar designul asimetric este păstrat simplu şi de efect. Parca că nu m-aş fi supărat dacă Coca-Cola ar fi avut o colecţie-capsulă formată din aceste, să zicem 10 ţinute. Măcar ne-ar scuti de suferinţa la care am fost supuşi vizionând restul prezentării, nu?

Puteau sa ramana la colaborari cu designeri pentru designul de produs… Le-a iesit bine…

Mai am o singură întrebare care mă macină acum. Ce mai are Coca-Cola pregătit pentru noi? Haine în miniatură pentru sticlele de suc? Licurici roşii de lipit pe telefon? Produse cosmetice pe bază de nuci de cola? Chiar nu-mi pot imagina. Dar sigur nu mi-ar mai trebui o nouă colecţie vestimentară semnată Coca-Cola. Mario cred că ar fi de acord.

 

 

Iulia Romana Pop

 

 



Leave a Reply