logo

Interviu Managing Director Fashionup – Alin Stanciu

Fashionup este primul mall online, si acolo intram pentru ca gasim numeroase branduri, ne atrage cu reclamele si ca si business vinde surprinzator de bine. Vinde in Romania, dar a intrat si pe pietele din Ungaria si Bulgaria. Omul din spatele afacerii are o poveste frumoasa in spatele acestor numere, mai ales ca se trage din Cluj.

Alin Stanciu a inceput cu antreprenoriatul in ale telecomunicatilor in Cluj, pentru a devia mai tarziu spre zona de media si publicitate. A lansat revista J’adore, care s-a asociat grupului Realitatea Catavencu. A manageuit proiecte precum Cj24Fun si Radio Guerrilla Cluj. Din 2006 s-a mutat in Bucuresti unde a lansat la nivel national revistele J’Adore si Shopping Report, si siteurile shoppingnews.roproprietaticluj.ro.

Cui nu i-ar placea sa aiba un astfel de background care sa-l propulseze in domeniul modei intr-un mod deloc superficial, care aduce profit?

Alin Stanciu va fi prezent la Hotspot Fashion: Retail meets ecommerce in 26 octombrie, pentru a le spune participantilor ce ar fi vrut si el sa afle inainte sa se apuce de antreprenoriat. Tips and tricks in facerea business planului poate fi util pentru oricine.

Vineri, in rubrica INTERVIU de pe Revista Bulevard, veti putea afla mai multe despre Alin Stanciu, piata din Cluj vs Bucuresti, fashionup si antreprenoriat. Aici sunt doar 3 dintre cele 11 intrebari la care ne-a raspuns.

 

Vedeti si la el pe blog cateva ganduri despre evenimentul din Cluj.

 

logo fashionup

 

6.    Ce ati cumparat ultima oara de pe Fashionup? Sunteti pasionat de shopping?  

Acum 2 saptamani mi-am cumparat o pereche de pantofi din piele Otter dintr-o campanie de lichidari, la un pret foarte mic (cred 150 lei), pe care o sa ii pun alaturi de celelalte 5 perechi de pantofi de piele negri. Oarecum cred ca v-am raspuns si la intrebarea a doua. Nu sunt pasionat de shopping la modul ‘patologic’, sa zicem ca doar apreciez genul asta de cumparaturi mai mult decat altii.

10.   Se poate invata comertul electronic, sau e learning by doing?

Ambele variante sunt corecte si, in opinia mea, obligatorii. Arareori ne vom trezi in postura de a inova 100% intr-un business. Chiar daca inventezi un produs, un soft sau o aplicatie, tot vei fi nevoit sa o promovezi, sa o vinzi, sa o distribui etc. Si pentru asta ai nevoie de know-how care deja exista si pe care ar fi inutil sa-l acumulezi ‘on the process’. Comertul electronic se poate si el invata in mare masura, deja exista in Romania multi specialisti in zonele de dezvoltare software, online marketing si comunicare, logistica etc. Cand am decis sa lansez FashionUp.ro cunostintele mele de e-commerce erau minimale si se rezumau la experientele personale de achizitie online de IT&C, ticketing sau booking. Ca atare am facut o cercetare preliminara solida – este incredibil cat de multe resurse de informare ne ofera internetul-, am validat-o apoi cu o cercetare mai aprofundata sub forma mai multor focus group-uri, m-am sfatuit cu cei mai buni specialisti online ai timpurilor respective si abia apoi am pus punct business plan-ului. Revin putin la subiectul anterior ca sa subliniez inca o data importanta documentarii initiale, orice lucru pe care il inveti in stadiul de research se transforma in bani castigati sau neirositi in fazele de implementare. Totusi, a-ti face lectiile initiale nu asigura succesul, creste doar sansele de a-l atinge, in principal pentru ca acumuland un know-how existent public, e foarte greu sa iti creezi un avantaj competitiv, doar toata lumea are acces la aceleasi informatii. Diferentierea o face gandirea reflectiva, un concept pe care l-a dezvoltat David A. Kolb in 1984 (daca vreti sa ilustrati: aici: http://stl327.wikispaces.com/LearningThryGroupE) si care e un fel de learning by doing intr-o bucla interogativa continua: facem o actiune, reflectam asupra rezultatului, tragem o concluzie si, daca e cazul, o institutionalizam, corectam procesul si apoi continuam bucla. Felul asta interogativ de a privi fiecare proces din activitatea noastra ne ajuta sa performam mai bine si, intr-un final, poate genera un set de avantaje competitive majore pentru business-ul cu pricina.

 

11.   De ce trebuie sa participe cei interesati de fashion ecommerce la Hotspot fashion: Retail meets ecommerce?

TeComm reprezinta pentru cei interesati de e-commerce o buna oportunitate de a aduna informatiile preliminare de care vorbeam mai sus din surse validate. E ocazia de a invata mai repede si mai ieftin de la altii decat ai face-o pe propria piele sau din propriul buzunar.

afis hotspot powered mycloset



Leave a Reply