logo

All about Paris Fashion Week – with insiders: Ana Morodan & Vicki Nicola

Au zis-o specialistii in ale modei, cei trecuti prin multe Fashion Week-uri, ca acestea nu mai sunt ceea ce au fost.

Accentul a ajuns sa cada mai mult pe ceea ce se intampla in afara locurilor in care au loc prezentarile. Vanarea tinutelor, crearea tinutelor special pentru a fi fotografiate unde se aduna multitudinea de fotografi a devenit un sport couture.

Iar de cand cu multitudinea de fashion blogs si low-costurile catre capitalele europene ale modei, oricine cat de cat interesat de zona asta, poate fi prin trecere unde se dereuleaza actiunea, poate instagrama rapid ceva si se poate lauda ca a fost acolo. Ati vazut ce a vazut si ce parere si-a facut Alexa in scurta ei vizita pe la Paris, fix in timpul Saptamanii modei?

speakeri

And there are other lucky people, care chiar ajung inauntru, la showurile care conteaza, surprind oamenii care conteaza si vad cu ochii lor ceea ce vedem noi mai apoi in reviste sau pe bloguri.

Ana Morodan si Vicki Nicola sunt aceste 2 persoane norocoase care au fost la Paris Fashion Week, nu chiar in trecere, si care vor veni si la Cluj pe 26 octombrie in cadrul Hotspot Fashion.

Vicki a fost din partea revistei The One, iar Ana din partea 109, ca sa petreaca 109 hours in Paris.

1.V   Tell us more despre… cum e Paris Fashion Week pentru un editor de moda trimis de o revista. (cum va alege, cu cine ai fost, cum se stabileste activitatea, la ce showuri ati fost, cum va faceti agenda)
Vicki Nicola: Personajul principal pentru relatarile de la FW este directorul de moda al revistei, adica Andreea Macri, la The One. In aceasta perioada, Andreea a avut un subiect mult mai important, respectiv nasterea propriului copil. Colaborarile noastre anterioare cu revista si proximitatea fata de moda internationala au fost argumente pentru plecarea la PFW. Intreaga aventura incepe de la invitatiile la showuri. Curtenitoare si scrise caligrafic, ele sunt cele care deseneaza itinerariul principal. Apoi, in functie de inspiratia de moment si de intalnirile providentiale foarte posibile, te poti bucura de diverse abateri de la traseu, aventuri generatoare de continut relevant pentru publicul pasionat de moda. Cred ca, in afara showurilor, nimic nu este fix in agenda. E bine sa fii deschis, sa poti sa capitalizezi editorial intreaga efervescenta a orasului din timpul saptamanei modei. La FW se aplica principiile din sailing: “go with the flow”. Cu alte cuvinte, daca stii sa integrezi obiectivele tale directiei valurilor, poti ajunge departe.

1. A. Cum ajungi ca blogger oficial al unui brand, cu ajutorul unei campanii online la #pfw? 

Ana Morodan:  Fetele de la 109. , talentata mademoiselle Marina & incredible lady Ioana, m-au invitat la Paris pentru campania lor “109 hours in Paris” exact in perioada #pfw. Fashion Week-ul este o ocazie pentru toti bloggerii de moda (si o responsabilitate) sa mearga si sa promoveze acolo brandurile din tara lor, in care cred si pe care le recomanda cohortelor de fani din lumea larga. Asa ca, am ajuns in Orasul Luminilor exact in perioada flamboianta a Paris Fashion Week, am “proudly wore Romanian Fashion Designers”, am avut meetings si sedinte foto pentru 109& Molecule-F si apoi, fuga, fuga, inapoi in tara, la proiectele de aici, care mi-au innebunit agenda. Nimic complicat si spectaculos, nu? Just work, work, work.

2. A fost ceea ce va asteptati? Cum intelegeti voi nebunia din afara locatiilor, imbracatul asta pentru a fi fotografiat, munca unui blogger aflat la inceput de a se infiltra in lumea asta?
Vicki Nicola:  A fost ceea ce ma asteptam, intrucat experienta si documentarea mi-au reglat fin senzorii pentru acest fenomen. Intr-adevar este o discrepanta intre ce se intampla in afara show-rilor – un context destul de pestrit si galagios – si momentul succint si elaborat al defilarii propriu-zise. Uneori contextul devine mai important, pentru ca afara esti ca sa te vezi, pe cand inauntru esti ca sa te uiti. Aceasta obsesie pentru moda, in special pentru FW, lasa in urma ei o intimitate devalizata. Se intampla sa vezi uneori uniforme glamour peste atitudini umilitoare. Doar pentru ca cineva sa iti striga «Helena, please, look at me! What are you wearing?» si sa iti faca o poza. E adevarat, fotografia aceea aduce capital de imagine si te introduce, nu la show, dar in sistemul general de comunicare din moda. Nu e nici bine, nu e nici rau, e parte din joc si el este ok atata timp cat il joci lucid. E doar un job. E adevarat, el se intampla in lumina reflectoarelor, cu accesorii din pene de strut ca de cabaret si cu limuzine din care coboara Selma Hayek. Dar este tot doar un job si daca nu uiti asta, ai sanse. FW are doua mari capcane: siluetele anorexice si ego-urile bulimice.

Ana Morodan: Eu nu sunt un fan al practicarii acestui “sport”. Da, ai spus bine, este o munca, pentru ca sa te imbraci cat mai “extravagant”, sa alergi pe tocuri intre locatii, sa-ti pui palarii si multe coliere la gat, este extrem de obositor.

Desigur, daca iti doresti expunere si nu-ti pasa cum o atragi functioneaza insa acest tip de expunere nu este in cooncordanta cu directia brandului meu.

3. Best #pfw moment/picture/human

Vicki Nicola: 
Paris FAshion Week vicki nicola

Ana Morodan:

Ah, simplu: Maria Moldovan – 109 si Lucian Varvaroi la Tranoi, in ziua a doua. Seducator!

4. Cum v-ati ales tinutele? Ati pus exact cate stiati ca veti purta? V-ati chinuit cu bagajul si l-ati pregatit cu mult timp in urma?
Vicki Nicola: Mi-am pregatit tinutele asa cum o fac de obicei cand plec, astfel incat sa imi eficientizez bagajul. Da, am pus ce stiam ca voi purta si in general am ales haine in linii simple si in culori bazice, pe care sa le pot combina cat mai mult si pentru eventuale contexte neprevazute. Am pregatit bagajul chiar in ziua plecarii.

Ana Morodan: 

Toti fanii mei de pe blog stiu cat sunt de hectica. Ei bine, si de data asta am fost…la fel . Mi-am pregatit bagajul cu o ora inainte de plecare si am aruncat repejor in geanta tinute care sa-mi fie comode, un bibi cu urechi de care nu ma mai despart in ultima vreme (sunt intr-un BatmAna Contesse mood), cateva piese 109, pantofi sport, 2 perechi de escarpini si bineinteles, rujul meu “blood red” si sipca. Deh, marci personale :)

5. Ce se face in Paris, cand e #pfw, dupa ce ai instagramat,ti-ai pus status si ai mai facut cateva observatii si fotografii de postat mai tarziu? Intalnit poate alta lume cunoscuta cu care ati vorbit inainte, sau incercati sa cunoasteti cat mai multa lume noua? Sau va bucurati de Paris, descoperiti cafenele…?
Vicki Nicola: Primul lucru pe care l-am facut dupa show-uri si dupa relatarile din social media a fost sa ma asez la o cafenea pentru a-mi reincarca telefonul :). Apoi am ales cateva momente relevante din agenda bogata a evenimentului. FW determina un program foarte generos de evenimente “fashion-related”: prezentari la show-room, expozitii sau diferite lansari pe care brandurile le organizeaza cu ocazia FW.

Ana Morodan: 

Ahhh, tot timpul, la fiecare #pfw, orele trec prea repede. Dupa intalniri, sedinte foto, alergaturi intre intalniri si socializari cu lume noua, atat de interesanta, nu stiu cum sa-mi gasesc vreme sa mai descopar bistro-uri noi, sa vad macar 2 expozitii si bineinteles, sa intru in fiecare “boulangerie” care-mi iese in cale. Aroma de paine, de bagheta proaspata e Parisul! Nu-i asa?

6. After #pfw, va urma sa mergeti la Fashion Weekuri in Milano, Londra, NY? Sau de ce e mai special Parisul?
Vicki Nicola: Parisul are cel mai bogat si mai relevant portofoliu de designeri. Este boem si are traditie. Pe de alta parte si Londra este o destinatie la fel de importanta in timpul prezentarilor, fiindca este un “early adopter” al comunicarii digitale si a integrat cel mai bine beneficiile din online in moda. Un argument recent este plecarea Angelei Ahrendts, fost chief executive la Burberry si numirea ei ca head of retail si online stores la Apple.

Ana Morodan:  

Toata lumea ma innebuneste cu “mindfulness-ul”. Cea mai hot maniera de a trai, pe care cel putin 4 persoane de la #pfw  mi-au propovaduit-o. Asa ca…m-am lasat sedusa de concept si incerc (de 1 saptamana) sa traiesc aici si acum. Fara planuri, fara regrete. Doar in prezent. Stii cat e de bine? Parole…Asa ca…pana la anul am atatea secunde de prezent.

7. For Vicki – Vom avea parte pe vickipedia despre materiale legate de experienta ta la #pfw?
Da! Am un “waiting list” bogat de materiale ce asteapta si fie editate si pregatite pentru blog. Promit articole, fotografii si video!

7. For Ana- e vreo legatura intre vizita la Paris si decizia de a-ti face pagina de Facebook?

Nu. Planuiesc pagina asta de vreun an, in ultimele 2 luni am reusit sa ma organizez (v-am zis ca sunt usoor abulica, nu?) si intr-un final apoteotic am reusit sa-i fac lansarea la apa. By the way, va place?

8. Ganduri legate de venirea la Hotspot Fashion in Cluj.

Vicki Nicola: Subiectul “shopping online” este unul foarte apropiat de preocuparile mele. Recunosc, atat in teorie cat si in practica :). Sunt foarte bucuroasa sa vin la Cluj pentru un “insight exchange” in acest domeniu.

Ana Morodan: 

I looove Cluj, stiu ce lume superba, creativa, atat de chic se plimba prin viata acestui oras si de-abia astept sa ma intalnesc cu prieteni vechi de aici, sa ascult toate gandurile speaker-ilor de la Hotspot, sa experimentez, sa descopar, sa ma bucur. Minunat proiect si, stiu sigur, splendide momente! Acum va las, ma duc sa-mi pregatesc discurul :)

Daca sunteti curiosi si inca nu v-ati inscris o mai puteti face zilele acestea. Mai sunt doar cateva scaune libere.

Citeste interviul cu ALin Stanciu, fashionup MD aici

afis hotspot powered mycloset



One Response to “All about Paris Fashion Week – with insiders: Ana Morodan & Vicki Nicola”

  1. Foarte dragut materialul! 😀

Leave a Reply