logo

RTFB 2014

De vreo 4 zile încerc să îmi adun ideile pentru a vă face un rezumat la ceea ce se întâmplă în București săptămâna următoare.

Nu îmi este prea ușor, în principal pentru că ROMANIAN FASHION TRENDS & BRANDS 2014, salonul profesionist al industriei modei, organizat de
Business Texin şi Fashionandbeauty.ro în parteneriat cu Jolidon, nu este un eveniment care se poate rezuma în două fraze.

            Dar, înainte de picanterii, haideți să vedem cu ce se mănâncă acest RTFB. Prima ediție a salonului a avut loc anul trecut, mai exact la sfârșitul lunii septembrie, reunind 71 de expozanți, branduri străine şi românești care au oferit de la țesături la servicii şi utilaje, accesorii, încălțăminte, confecții, tricotaje, lenjerie, dar şi oferte media, organizări de evenimente, unități de învățământ de specialitate.

            Colecțiile care urmează a fi expuse în cadrul ediției din această primăvară, intre 3 si 5 aprilie, ilustrează tendințele sezonului toamnă/iarnă 2014-2015 (confecții), respectiv primăvară/vară 2015 (țesături). Timp de 3 zile, în paralel cu salonul TENDINȚE, punctul de maxim interes al evenimentului, se pot vizita secțiunile STOCK, BRIDE și ACCESORIES, participanții având de asemenea ocazia a lua parte la evenimente conexe salonului: workshop-uri și seminarii, prezentări de produse noi, târg de job-uri, lansări de carte.

foto bazavan   De la Cristina Băzăvan, unul dintre cei mai de succes jurnaliști din media românească, aflăm în cadrul workshop-ului “Win Win Situation” secretele unei relații de succes între brand și presă. “Reprezentanții brandurilor spun că nu sunt prezenți în presă decât dacă fac media buying. Jurnaliștii spun că nu primesc subiecte potrivite pentru publicațiile lor și din această cauză refuză propunerile primite din partea brandurilor. Cum să facem ca relația brand-presă să fie mai eficientă și în “win win situation”? Punem poveștile din spatele brandurilor în prim plan și învățăm cum să găsim subiecte care să ne reprezinte și de care publicațiile să fie interesate. Și desigur, învățăm cum prezentăm/ pitch-uim aceste subiecte ca să ajungă în sumarul revistelor și ziarelor. Conversația brand presa e ca și în viață, se bazează pe înțelegerea nevoilor celuilalt.” – Cristina Băzăvan.

Liana Martin

“Comunicarea în modă” de Liana Martin (a absolvit Facultatea de Chimie în cadrul UBB Cluj, are un masterat în comunicare şi PR la SNSPA şi un doctorat la UAD cu tema Comunicarea în modă) și Ana Raluca Chiosa (doctor în Marketing şi lector asociat la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași, unde predă disciplinele Marketing, Marketing turistic, Marketing internațional și Managementul relațiilor publice) va fi lansat în cadrul RFTB, vineri, 4 aprilie începând cu ora 13.00, evenimentul editorial adresându-se tuturor celor care activează și se intersectează cu domeniu fashion-ului. Volumul va fi prezentat audienței de către criticul de modă Ovidiu Buta.

Stephan Pelger - photo Atelier BaraganO altă surpriză a acestei ediții este prezența designerul Stephan Pelger la salonul RFTB, acesta fiindu unul din numele cele mai apreciate ale designului românesc, care timp de trei sezoane a făcut furori ȋn show-urile de modă de pe podiumul Mercedes Benz Fashion Week Berlin. Stephan Pelger își va expune linia de rochii prêt-à-porter “Dress to Dress by Stephan Pelger”.

PROGRAM workshop-uri și activități conexe la RFTB

Accesul este gratuit:

Ziua I – 3 aprilie

11.00 – 12.00 – Dr. Ioana Avram – UNA București – Tendințe

12.00 – 13.00 – Fashion e-commerce cu Adriana Ancuța – TuxedoConfession.com și Andreea Inankur – AloModaShop.ro

lansare carte

Ziua II – 4 aprilie

11.00 – 11.30 – Dr. Călina Langa – absolventă UAD Cluj – Designul vestimentar între tehnică și creativitate

11.30 – 12.00 – Dr. Andreea Palade Flondor – Univ Vest TM –
12.00 – 13.00 – Relația brand-presă – “win win situation” cu Cristina Băzăvan

13.00 – Lansare de carte – Ovidiu Buta prezintă “Comunicarea în moda” de Liana Martin și Ana Raluca Chiosa

Ziua III – 5 aprilie

Discuții libere

Orice modificare a programului va fi comunicată aici:

www.rftb.ro

www.facebook.com/expoRFTB

via Alexa Alexandra



Leave a Reply